Tai chi – na czym polega i jakie daje efekty?

Tai chi – na czym polega i jakie daje efekty?

Tai chi to dyscyplina, która cieszy się w Polsce coraz większą popularnością. Pozwala ona nie tylko zadbać o sprawność fizyczną, ale także o równowagę psychiczną. Regularne ćwiczenia pozytywnie wpływają na nastrój, umysł oraz nasze ciało. Na czym dokładnie polega tai chi i dlaczego warto się nim zainteresować? Odpowiadamy.

Na czym polega tai chi?

Tai chi to sport, który jeszcze jakiś czas temu był zagadkowy dla większości osób w naszym kraju. Taką aktywność najprościej można opisać jako wykonywanie precyzyjnych czynności ruchowych. Nie bez znaczenia jest w tym przypadku zachowanie odpowiedniego tempa wykonywania ruchów. Wiele osób może kojarzyć tai chi, z filmów, na których występujące osoby wykonują powolne i płynne ruchy dłońmi. W tai chi, liczy się też głęboki i rozluźniający oddech. Podczas wykonywania ćwiczeń nie dochodzi do dużego wysiłku, a trening nie powoduje zmęczenia oraz wyczerpania.

Ćwiczenia ruchowe dobrze wpływają przede wszystkim na umysł. Wiele osób ceni sobie praktykę tej aktywności właśnie za to, że pozwala ona uporządkować myśli. Jest to więc idealny sport dla osób, które chcą się zrelaksować i „odświeżyć” umysł. Tai chi, wywodzi się z Chin i niekiedy nazywa się je medytacją w ruchu. Regularne ćwiczenia pozwalają zachować zdrowie psychiczne oraz fizyczne.

Jakie efekty daje regularne trenowanie tai chi?

Praktykowanie tai chi, poleca się osobom, które chcą odzyskać równowagę oraz walczą z bólami kręgosłupa i stawów. Wiele słyszy się, o pozytywnym wpływie tai chi w leczeniu różnego rodzaju bólów. Mimo że ćwiczenia mogą się wydawać wielu osobom spokojne i mało wymagające to pozwalają one zachować dobrą kondycję oraz zwiększyć zakres ruchów. Podczas treningu można się wyciszyć, lepiej przemyśleć niektóre decyzje i działania. Do efektów regularnego wykonywania treningu można też zaliczyć poprawę równowagi, dotlenienie organizmu oraz rozciągnięcie ciała.

Ćwiczenia tai chi mogą wyglądać różnie w zależności od tego, na jaki rodzaj się zdecydujesz. Dużą popularnością cieszą się sesje medytacyjne i relaksacyjne. Warto jednak wiedzieć, że ten sport może przybrać również bardziej dynamiczną formę, która nieco przypomina sztuki walki. Ćwiczenia powinny być dopasowane do Twoich indywidualnych potrzeb i preferencji. To właśnie wtedy przyniosą one najlepsze rezultaty. Wystarczy, że regularnie będziesz ćwiczyć tai chi, kilka razy w tygodniu. Nawet krótkie sesje treningowe mogą okazać się dla Ciebie idealną odskocznią od codziennych problemów i zmartwień. Po treningu od razu poczujesz efekty w postaci wyciszenia i lepszego samopoczucia.

Dodaj komentarz